De Jaarbeurs Utrecht wordt de gastheer van de Sportprijs Utrecht. De VSU en de Jaarbeurs Utrecht bereikten afgelopen maand overeenstemming over een partnership die de Jaarbeurs Utrecht voor de aankomende drie jaar als gastheer aan de sportprijsuitreiking verbindt. Het futuristische Mediaplaza zal daarbij het decor vormen voor de feestelijke avond.
Zet handel in beweging
Opgericht in 1916 om handel en nijverheid te bevorderen en daarmee voorspoed te stimuleren. Nu bijna 100 jaar later, vormt dit ideaal nog steeds het fundament van Jaarbeurs. Daar zetten wij ons samen dagelijks voor in. Jaarbeurs biedt een kleurrijk palet aan beurzen, summits, toonaangevende online platforms en spraakmakende locaties voor beurzen, congressen en events. 365 dagen per jaar, 24 uur per dag. Jaarbeurs is zoveel meer dan een beursbedrijf alleen, een plek of een ruimte. We inspireren, motiveren en activeren handel. Want daar ligt ook onze kracht. Wij zetten de schijnwerpers aan en we bieden een groots podium. Dat vraagt om passievol handelen en denken. Én om steeds weer grensverleggend bezig te zijn met het verbinden van mensen en markten, fysiek en digitaal.
Media Plaza
Media Plaza is een unieke locatie die zich kenmerkt door de innovatieve uitstraling, echter gaat er meer schuil dan op het eerste oog zichtbaar is. Een effectieve locatie doordat alle elementen een bijdrage leveren in het proces van vernieuwing, verbinden en verandering. Het openstellen voor nieuwe informatie en volwassenen beïnvloeden met je boodschap is lastig. Het totaal concept van Media Plaza zorgt ervoor dat zintuigen worden geprikkeld, interactie wordt gecreëerd en de boodschap beter overkomt. Een stap vooruit maken met uw gasten, klanten en/of medewerkers, daar staan wij voor. Media Plaza, het innovatieve onderonsje voor het Nederlandse bedrijfsleven.
Polar
De Polar: een witte zaal waar je het idee hebt alsof je met 650 man in een iPod zit. Kenmerkend zijn de lange horizontale zichtlijnen en de scherpe contrasten. Dit imiteert de biologische effecten van een a-ha belevenis, want door de adrenaline gaat er meer bloed naar je brein en zie je op dat moment verder en scherper. En je ledematen voelen relatief wat kouder.Het liefst zetten wij het podium in het midden met vier vakken publiek er omheen, zodat de spreker dicht op zijn publiek zit en snel intimiteit kan creëren. Deze opstelling vergt wel ervaren sprekers, dus hanteren we ook wel een ‘lite’ versie met drie vakken. De spreker staat dan met zijn rug naar een muur. Het fijne van de Polar is dat je op de vier muren zowel separaat als simultaan kan projecteren. Meerdere invalshoeken kun je daarom letterlijk uit verschillende hoeken laten invallen, dat geeft presentaties een showkans. Mooi ook is het teflon dak, waar de lamellen van open kunnen. Dat geeft een waanzinnig effect, ‘s nachts onder de sterren, maar ook overdag. De zon op al dat wit, daar heb je ongelogen een zonnebril bij nodig: het is verpletterend. Zeker als je daarna het wit als canvas gebruikt voor gobo’s en dergelijke.